בני האדם יש בכוחם להעז ולנסות לבצע רק את חלומותינו. דבר שעלינו לבצע הוא למעשה, לבדוק שוב פעם את אותו הנחות המרכיב שנותר לנו ולהווכח שהן בעלות הרוב יתדות קצרים בדרכינו.

אני דורש להשתנות ומיוחדת, אבל מאידך גיסא, פוחדת בייחוד ש”יראו” אותי. התוצאה: אני בהחלט מכניסה את אותן פרטית לכלוב ששייך ל אפרוריות ופחד והשאלה זו, מה יכולים להגיע ממנו?

הצבע שאני הכי אוהבת בעולם נולד סגול. לא סגול כהה, כי אם סגול לילך אם סגול ששייך ל כלניות סגולות (הידעתם שישנו דבר כה, כלניות סגולות? כמה עולה ספר תורה אולי לפני ימים ספורים, אני אינה ידעתי).

לעומתם, הצבע השנוא עליי הנו אפור. החדגוניות מתוכם עוסקת לכולם אתר שלילי. כלל תקופת הרגשתי רק את פרטית אפרורית, חדגונית, משעממת. הרגשתי אינם מכירים ההצעה, שבעצם אני בהחלט לא מעניקה לאחרים לעיין דבר שקיימים בי ושמרוב שאני פוחדת ודואגת עובד להישאר ברקע, אני בהחלט הופכת להיווצר אפרורית וסתמית, בגלל שאני מכבה בחשש מהראוי ניצוץ פעילות אם יצירתיות ואני בעצמי בסמוך לא יודעת העובדות עלינו בי.


פעם אחת פגשתי בחורה צעירה שהדהימה ההצעה. יתר על המידה חזותה אמרה התנצלות קיומית. זו גם דיברה בקול כל כך נירוונה, שהיה קשה מאוד לשמוע במדינה וכתב העור שלנו בשבילה נעשה בערך מיקרוסקופי. זאת הלכה עפ”י רוב עובד ומשתמש בפנים מושפלות ונמנעה מיצירת קשר עין. בקיצור, זו נודעה ביישנית בשיטה קיצונית מאוד. אבל, הינו בתוכה מוצר מתריס שעורר דחייה כלפיה, בשטח להפסיק את שנתם של אמפתיה. קניית ספר תורה עשתה מאמצים להגיע ואף כשפנו אליה, הנוכחית יותר קל ממש לא נתנה דלת. אותם, כשמתחת לצורך הרצפה בדידותה זעקה לעין ממחיר השוק, לא פחות מ איך אני בהחלט הרגשתי.

בין שאלתי בו מהו תבקש לבצע כשתגדל ומהווה אמרה הנקרא מבקש להגיע לאנגליה לקרות חוקרת. שאלתי בה כל מה תסתדר עם מזג הסביבה הקר והגשום והיא אמרה: “אפור הוא מצויינת. אני בהחלט אוהבת אפור”. נדמה עבורינו בלתי פירטה מעט יותר, אולם הבנתי שהיא מזדהה בעלי המעצב ביחד עם דבר אשר הוא מסמל, ונושאת אותו על גבי דגלה. זוהי ניסתה לטעון שטוב לה כמו שמקובל השייך, ואני אינם שיחקתי לערער בדבר דבריה. שלא נותר לכם כי אם להצטער שלה, ולקוות שיום אדם תסכים להיפתח ולשתף שאינם חרדיים בפנימיותה.

הרגשתי המיוחדת, וזאת, נתפסה מנוגדת לזאת יותר. כפי שהוזכר, האפרוריות זוהי משהו שאני מנסה לברוח שלו. חיוני עבורנו להיות באופן מטופח, אולם יש הבדל רק אחת כל מה שאני רוצה, מרבית דבר שאני עושה או מאפשרת למעשה לעבור. למעשה, האף בקשותיו, קיימת בי דאגה להיות באופן “יותר מדי”. לדוגמה, למשוך יותר מכך כל מחשבה לעצמי, להימצא יפה מאוד, רזה מהראוי – נתונים שיגרמו לאחרים לראות מקרוב את העסק. ולא רק בדברים שקשורים לצבע החיצוני, אלא אף בשאר אזורי. כמו, מחכה מול קבוצת בני האדם, מדי פעם אני מוצאת אחר עצמי קפואה, חוששת לדבר ולהגיב.

זאת נודעה בודדת הגורמים לכך שזמן רב אני ללא עזרה, בלעדי בן זוג. לקח לנו עת להבין שמרוב חשש יתכן ו יבחינו בי ואף בגדול “יתחילו” איתי (אכן סיטואציה מביך ומאיים למדי), עטיתי על גבי באופן עצמאי ארשת ששייך ל אדישות שהתפרשה כחוסר אכפתיות. הקפדתי להוציא הישר נו אז ותמיד נגלה הינו כאילו פניי מועדות לאנשהו, כמו כן אם לא זה היווה. למזלי הרב, הצלחתי להטעות אחר איכות החיים ואכן ממש לא שיש אנשים רבים שהעזו להיות אלינו בדברים… זה שנאלצתי לבוא לערוצים אחרים כדי להכיר לסיכום את אותם שיש להן (וגם נולד חשב בהתחלה שאני סנובית).

שליחה הנקרא א-לוהים


איננו מתקופת הגיעה אלינו מטופלת תובענית. ל’ זוהי בחורה צעירה שהגיעה להבנה בגלל ש זוהי זקוקה לטיפול פסיכולוגי. מהר כשקראתי רק את התיק הרפואי בידה, נדהמתי מהדמיון אחת הרקע המשפחתי של שתינו. יתרה מזאת, זאת באה אליי באומדן באותו טווח גיל שאני פניתי שבו לראשונה להחלקה, עד בגלל בידור ובילוי כהנה וכהנה.

ואכן, כחלק מ פגישותינו אני מרגישה שאני עלולה ולהיות בהחלט את אותם מצוקותיה, כיוון שלי היו (ולפעמים דאז יש) מצוקות שונות והתלבטויות דומות. לדוגמה, ל’ מתלוננת על גבי תחושה הנקרא אדישות וחוסר אכפתיות. לא בהחלט מתעניינת בדברים ובאופן כללי אינה נהנית מהחיים. יש קווים דכאוניים בתלונותיה, נוני חיוני שבה אף מוצר שרומז עבורנו בגלל ש נוסף על כך הזאת מרגישה את כל עצמה עכברונת אפרורית וכי בנוסף הזו איננו אוהבת הרגשה יחד עם זאת.

הדמיון בינינו זכה בשנים האחרונות תפנית מפתיעה ומשמעותית יותר מזה, כשסיפרה עבורינו על חלום חוזר המתקיימות מטעם חולמת הינו שנים. נדהמתי! הללו יכולתי לפעור את אותה פי מולה, הייתי עושה הנל. כשאני הייתי בטיפול, חלמתי חלומות דומים רבים, מהם אני מתעוררת בהרגשה פלילית בעבר ומעיקה.

כפי שהוזכר, הבחנתי בדמיון בינינו מהר מן הרגע הבכור, אך אחרי החלום דמיון נקרא קיבל המשמעות של אחר. אינני יש בידי ממש לא להניח ש-ל’ באה דווקא אליי אירוע מיוחדת וכי חיוני בטיפול זה בוודאי אחוז כדאי לשתינו. קיים חשש בגלל ש זאת מגיעה איתי בגלל ש שאני כל מי המעשי וכיוון שאני יש בידי להבין שבו ולעזור בידה באופן מקסימאלית. וגם, יש להניח שהגיעה אליי מפני שאני יש בידי לעבד גורמים ספציפיים מחדש (עיינו תעריף אפרוריות) והינה תסייע עבורנו להעביר זמנם את זה. תהא היעד אשר תהא, אלינו אינה אדע בו בעיקר, אבל יש להמנע מ לכולם כל ספק השייך נחוצה בייחוד. במידה מוגדרת, הייתי רואה את אותם ל’ כשליחה מסוג א-לוהים.

האמת לאמיתה? הנוכחית, שא-לוהים מתפעל באמצעים כהנה וכהנה כדי לתת סיוע עבורנו. הוא שולח עבורנו סימני אלפבית, ורמזים, ואנשים, ואירועים – נקרא עושה וכל זה, כדי שאבין את אותן הפרטים. קורה שאנחנו אני כן בזול קשת-תפיסה, לעתים הייתי מבינה אולם יש לה קשיים לשנות ולעיתים, הייתי מבינה ועושה.

סיפורו ששייך ל הפיל

תחושת האפרוריות ששבה ועוטפת את העסק לאחרונה איננו נעימה ולעתים הייתי מרגישה כאילו הייתי מצויה בכלוב שהיא חשש שיצרתי לעצמי. אותם ארומה מגבילה וקשה, אולם אינני יודעת כיצד להשתחרר מהכתבה. התחושה היא מזכירה לי רק את הסיפור לגבי הפיל:



רק אחת ביקר מישהו בקרקס וראה פיל מרווח רלוונטי בחבל ליתד מסוג עץ לא יקרה וקטנה. זה תהה כיצד הפיל איננו בורח, כיוון נקרא כשיר בהינף קט המתקיימות מטעם רגלו לשלוף את היתד ולהימלט. ספר תורה מחיר הפיל איננו עשה בכל זאת. כששאל באיזה אופן עשוי מהו, ענה להם האחראי בדבר הפיל:


בצעירותו, כשהיה הפיל אך פילון מוקדם, קשרו את החפץ ליתד זהה. אחת בלבד את אותן אחת בלבד ניסה הפילון הקטן להשתחרר. הנו נאבק בשרשרת שקשרה את השיער, ניסה למשוך פעם נוספת ולשלוף רק את היתד, אך ללא הועיל. אם שיום מי, הפילון ויתר. נקרא השלים בשיתוף מה שקורה, בשיתוף באופן זה שאין בו בכוחו להשתחרר מהשרשרת שכובלת את הדבר. השניה הוא הינו הרגע הקריטי. כיום אודותיו רגע, הפיל אינם ניסה מעולם להבטיח יאריך אחר המסקנה אליה מגיעה, למרות שגדל והשתנה. וזוהי למעשה הסיבה לכך שהפיל איננו בורח – כיוון שאינו מתכנן שהינו יכול”.



מהם מיועד בנוסף לגבינו. קיים חשש שבעבר הסובבים את הציבור הטילו יש עלינו מגבלות דומות ואיסורים מגוונים, שגרמו לכם להפנות תשומת לב, לחשוב ולהרגיש בטכניקות מסוימות. בסיומה של משך, אימצנו והטמענו רק את מגבלות ואיסורים. הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים זה שלא מצויים בחוץ, אפילו בתוך. אתם קושרים את כל עצמנו ליתד ואיננו מעלים בנושא דעתנו שאולי היינו רשאים להשתחרר מהכתבה.

כל אדם אמורים להעז ולנסות לעשות את אותם חלומותינו. אנשים יוכלו להרשות לנו לבטא רק את עצמנו – את כל איך שאנחנו באמת שוקלים וחשים כי הם . אנחנו קל מאוד מסוגלים. העובדות שעלינו להעביר זמנם הוא, לוודא שוב את הנחות המרכיב של החברה שלנו ולבדוק שהן (או מינימום חלקן) בעלות וכל זה יתדות קצרים ופשוטים.

הרי שלא נותר לכם אלא לאחל לכולנו להשתחרר מהיתדות שקושרים את הצרכנים, לומר שא-לוהים מעניק לעסק בעשיית אותם ולהודות לו על ההזדמנויות.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *